TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Tuesday 15 April 2008

'Double Standard' Polis Diraja Malaysia

Salam sejahtera,


Tindakan pantas polis terhadap Majlis Black 14 dipadang Kelab Sultan Sulaiman oleh Pakatan Rakyat bila menerima aduan menunjukkan sikap berat sebelah polis dimana semua aduan-aduan pembangkang terdahulu yang memerlukan tindakan pantas atau adil tidak dilaksanakan. Hanya dengan menerima pengaduan dipercayai dari pihak atau ahli Umno polis bertindak pantas dan cepat !


Dimana profesional polis sepatutnya ditunjukkan tapi inilah bila menjadi seperti alat yang senang digunakan pihak berkepentingan walau kita tahu amat tidak betul dan adil. Bilakah PDRM akan menunjukkan kewibawaan profesional mereka dimana undang-undang tidak mengenal pangkat atau sesiapa jika melakukan kesalahan perlu diambil tindakan, perkara undang-undang tidak perlu pilih memilih atau pilih kasih kerana ini isu berat yang perlu keutamaan.


Diharap PDRM menunjukkan kebijaksanaan dalam menegakkan undang-undang dimana jika diteliti mereka menjunjung kalimah Allah dan Muhammad saw diatas kepala mereka ! Tidak bermakna terutama jika mereka polis beragama Islam menjunjung ayat itu di topi mereka tanpa menghayati dengan penuh tanggungjawab,kita berdoa semoga satu hari Malaysia akan mempunyai pasukan polis yang dihormati dinegara Malaysia malah juga diseluruh dunia.,wassalam

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011