TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Friday 18 April 2008

Memonyetkan Orang Oleh Monyet Tua !

'I have said many times before that the elections are always free and fair. But they never believed me. Now the MONKEYS are quiet because they are full.

Inilah ucapan manusia bernama Ra-SHIT ! Pengerusi SPR Malaysia dalam sebuah akhbar media arus perdana pengampu berbahasa Inggeris, kepada siapa dimaksudkan 'monyet' yang sudah kenyang ? Adakah kepada monyet yang telah pun kenyang kerana dilanjutkan tempoh kerja menyeleweng yang dalam bidang kuasanya ?

Mungkin monyet tua kerana kelicikkannya memperdaya sistem pilihanraya selama ini hingga apasaja keputusan atau cadangan yang dipersetujui boleh di tunda atau mansuh sertamerta (contoh batal pengunaan dakwat kekal,batal peraturan mematikan setem diborang calon disaat-saat akhir ) ! Atas alasan apa jika tidak mengikut telunjuk tuan pembela monyet yang jika disuruh panjat dan petik kelapa serta merta dikerjakan !

Imbuhan yang telah di'makan' hingga kenyang iaitu lanjutan setahun perkhidmatan di SPR sudah cukup mengenyangkan malah mampu memuakkan atau muntah kerana terlalu kenyang disuap tuan pembela rakus kuasa yang demi mempertahankan kuasa yang makin terlupus kerana ditolak rakyat marhaen yang telah lama dizalimi, sanggup diperkuda dan dilembukan demi menghalang gelombang kebangkitan rakyat yang mahu perubahan setelah lama dipermainkan, apasaja arahan pembela akan dituruti monyet tua walau bertentang etika kerja dan tanggungjawab serta amanah ! Walau menerima malu dan kehinaan dari rakyat tapi demi pangkat,harta duniawi apasaja boleh dikorbankan,hingga maruah diri pun tiada walau segelumit tahi monyet !

Apakah ini amalan untuk dibawa keakhirat ? Wallahu wa'lam !
Adakah manusia jika beragama dan adab berperangai begini ? Tak mungkin ini ada pada monyet !

1 comment:

Aris said...

Kita jangan layan orang tua ini. Lihat saja aksi dia semasa keputusan yang diumumkan. Orang tua tidak tahu malu. Kubur dah panggil, masih lagi mahu kejar dunia.

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011