TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Friday 20 June 2008

Bantu Dan Sokong Mangsa Zalim ISA

Salam sejahtera

Moga sejahtera semua rakyat marhaen Malaysia tapi dengan kenaikan minyak dan banyak barangan lain yang diiakan oleh pemerintah Umno/BN maka tertekan dan terdesaklah lagi semua rakyat ,terpaksa mengharungi hari penuh dugaan dan beban.

Lebih malang dan sedih lagi saudara sesama Islam kita di Kem Tahanan Kamunting dibawah ISA yang mana dua orang hamba Allah yang telah pun melalui 6 tahun neraka dunia Malaysia ini disambung lagi baru-baru ini oleh kerajaan yang mesra rakyat ! Jika kerajaan adil, mengaku Islam Hadhari konon maka mereka tidak harus merengkok sebegitu lama tanpa perbicaraan ! Mungkin ini adalah salah satu dari ajaran Hadhari menzalimi sesama insan?

Dalam Islam ISA ini adalah yang teramat zalim dan tidak bertamadun
,menahan tanpa bukti atau bicara untuk pengadilan, tiada
perikemanusiaankah menteri dalam negeri Malaysia ini ? Sedangkan
penjenayah lebih zalim dan ganas lepas bebas dari kekejaman
bunuh,rogol,culik kanak-kanak dan berbagai kes berat lagi tetapi ini
semua seperti tidak memerlukan tindakan berat tetapi kes-kes ISA
yang tanpa bukti nyata amat diberatkan ! Seperti juga bantahan atau demo !

Tidak terasakah atau tidak ada walau secebis habuk rasa kasihan atau simpati pada keluarga tahanan ? Apakah jenis manusia yang mengaku penganut Islam tapi menzalimi insan tanpa dapat pertahan diri ditahan dan didera sesuka hati ? Apakah ini ajaran Islam ? Adakah ini satu ajaran nabi besar junjungan kita Muhammad SAW ? Atau juga salah satu ajaran Islam Hadhari ?

Selama 6 tahun tanpa bicara dan bukti,ditambah lagi 2 tahun dan
mungkin akan ditambah lagi dan lagi ! Seronoknya mungkin tidak
terhingga menganiayai insan sesama agama bagi seorang sadis tapi
bukan pada seorang Islam atau orang-orang Islam jika benar sebagai
pemimpin yang terbilang atau cemerlang ! Terbilang dalam
menaja kezaliman mungkin ?

Simpati kita terhadap mangsa tahanan ISA patut ditonjolkan semua rakyat Malaysia sebagai bantahan terhadap akta ISA yang sangat zalim pusaka penjajah Inggeris yang sekarang sangat disanjung pemerintah Umno/BN konon demi keselamatan dalam negeri !

Apakah Malaysia ketandusan akta keselamatan lain ,lupakah Malaysia ada angkatan tentera dan perisik yang suatu ketika sangat terkenal didunia,akta ISA seperti memperlekehkan kemampuan Angkatan Tentera Malaysia sebaliknya dilihat sebagai alat untuk melanjutkan regime korup Umno/BN yang kini nampak laju menuju kemusnahan akibat kebejatan sendiri !

Moga Allah SWT memberi kekuatan pada keluarga mangsa-mangsa tahanan ISA juga mangsa tahanan melalui hari-hari yang sedih dan seksa,tapi Allah SWT bersama orang-orang yang benar dan sabar,juga doa para mangsa kezaliman yang teraniaya akan cepat mendapat perkenan dari Allah Subhanawataala,amin ya rabbalalamin.

Wassalam

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011