TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Friday 11 July 2008

Debat Harga Minyak !


Salam sejahtera

Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek sedia pertaruh jawatan Kabinet bermaksud berani letak jawatan jika gagal pertahan dasar kerajaan Umno/BN dalam debat dengan ketua umum PKR DS Anwar Ibrahim diRTM pada 15 Julai 2008,dia serius demi pertahan dasar dan menjadi tanggungjawabnya menerangkan sebaik mungkin dasar kerajaan menaikkan harga bahan api sebagai dilaporkan oleh Bernama.

Diharap debat ini jangan ditunda atau dibatalkan disaat-saat akhir kerana kerajaan Umno/BN pakar dalam kes-kes mengejutkan seperti tidak akan ada pilihanraya yang tiba-tiba meletup mengumumkannya secara tiba-tiba,juga seperti tiada kenaikkan minyak tiba-tiba letup lagi dengan bukan hanya sekadar naik tapi sangat mendadak peratusnya ! Begitulah juga banyak berita-berita lain yang sangat mengejutkan disaat-saat akhir hingga boleh menyebabkan serangan jantung pada yang lemah .

Diharap juga debat ini dapat merungkai jika diadakan sebab-sebab dan rasionalnya kenaikkan bahan api itu untuk pengetahuan rakyat marhaen semua,disamping apa tindakan kerajaan menangani serta membantu rakyat yang sungguh terasa perit dewasa ini. Janganlah memutarbelitkan alasan yang pandai diputar oleh rangkaian media kerajaan yang kuat putar seperti RTM dan TV3 yang terlalu kuat mengampu hingga semua fakta benar pembangkang di'spin'nya menjadi teruk seteruknya !

Jangan lupa Ahmad Shabery juga pernah bebal dalam isu radio diSelangor yang hanya dimonopoli oleh kerajaan Umno/BN sehingga mahu memindahkan ketempat lain hanya kerana dituntut keadilan penyiaran untuk semua ! Kita mahu lihat debat ini terus diadakan untuk rakyat melihat sendiri kebenaran yang dipertahankan oleh menteri penerangan ini atas dasar yang konon kerajaan Umno/BN sangat perihatin dan bertanggungjawab pada rakyat !

Janganlah terjadi seperti bekas menteri penerangan lembab yang asyik beryoyo dengan Al- Jazeera yang sangat memalukan semua rakyat Malaysia !

Pepatah Melayu ada berbunyi berani kerana benar ,wassalam.

The challenge on the debate is being awaited by the rakyat,to find truth and action taken but can this happen ? We hope the info minister walk the talk !

(And they shall say, "Our Lord, we obeyed our chiefs and our great ones and they misled us as to the [right] Path.") (Al-Ahzab 33:67)

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011