TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Thursday 3 July 2008

Kezaliman ISA Yang Berterusan !


Salam sejahtera

Perginya seorang insan malang menghadap tuhannya Rabbul Jallil yang koma tanpa dapat dilihat oleh ayah tersayang yang menjadi mangsa akta zalim ISA,menjadi mangsa yang dilanjutkan selama sudah 7 tahun tanpa sebarang bukti yang boleh dibawa kemahkamah adalah amat menyedihkan.

Perginya insan bernama Aina Mardiah Shahrial Sirin meninggalkan satu trajedi sedih bagi keluarga tahanan ISA juga satu peringatan pada tahanan lain agar endah akan 'keperihatinan' zalim oleh kementerian dalam negeri ! Ini boleh berlaku pada sesiapa dalam mengharungi detik sedih oleh kerana kerumitan buatan manusia zalim untuk dapat pelepasan ziarah keluarga yang dalam kecemasan atau nazak !

Prosedur bangang konon atas isu keselamatan dan lain-lain hanya menunjukkan tahap kezaliman dan taraf otak penzalim yang suka pada penganiayaan,sahaja melewat-lewatkan surat pelepasan disaat genting tanpa rasa perikemanusiaan dan belas kasihan yang amat disarankan agama Islam !

Apa jenis manusia jika boleh digelar sebagai manusia yang bertanggungjawab keatas kementerian dalam negeri dan kem-kem tahanan ISA ? Dimana hati perut mereka yang mengaku Islam tapi amat zalim sekali tanpa belas kasihan !

Inilah terjadi pada insan yang mana bila ayahnya tidak kesampaian melihat untuk kali terakhir anak kesayangan pergi menghadap Illahi hanya kerana undang-undang dan birokratik buatan manusia tanpa mengambil sedikit sensiviti kekeluargaan sesama Islam, kelambatan izin dari menteri dalam negeri menunjukkan kelemahan dari segi rohaniah yang kosong tanpa erti keimanan dan tawaduk pada yang Maha Berkuasa !

Tidak cukupkah setelah menjauhkan tahanan dengan keluarga bertahun-tahun lamanya kini hingga saat-saat akhir ahli keluarga menghembus nafas terakhir pun disekat tanpa timbangan kemanusiaan ! Begini zalim pemerintahan dibawah Islam Hadhari konon yang diwar-warkan ! Layakkah jenis manusia tanpa belas kasihan menjadi menteri menjaga keselamatan ,kebajikan rakyat dan negara ?

Rasulullah s.a.w. ada bersabda maksudnya: "Sesiapa yang memisahkan seseorang, maka dia bukan daripada golonganku."

Hadis sohih riwayat at-Tabarani daripada Ma'qal Bin Yasar, sabda baginda lagi: "Sesiapa yang memisahkan ibu daripada anaknya, maka Allah akan pisahkan (orang yang bertindak demikian) antara dia dengan seluruh anggota yang dikasihinya pada hari kiamat." - Hadis sohih riwayat Imam Ahmad, at-Tirmizi dan al-Hakim daripada Abu Ayyub.

Moga Allah SWT mencucuri rahmat-Nya keatas ruh Aina Mardiah juga pada manusia-manusia yang bertanggungjawab hal-hal keselamatan dalam negeri moga Allah SWT memberi sedikit belas ihsan untuk hati-hati mereka yang mungkin kosong .Al Fatihah untuk Aina Mardiah.
Wassalam

Can those in power feel the sufferings of the beloved families of ISA detainees,detained against their will ? Without evidence and heard in court ? How much longer will this cruel act of ISA exist ? Malaysians should show support for action against ISA ! Give GMI our full support !

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011