TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 21 July 2008

Mencari Pautan Sebelum Tenggelam !


Salam sejahtera

Heboh kabar muzakarah antara parti karat Umno dengan PAS ! Rata-rata pendapat berbeza bagi yang menyokong juga menentang ,yang menyokong kononnya untuk kebaikkan Melayu dan Islam mungkin hadhari atau yang sewaktu dengannya . Yang menentang memperingati kesan-kesan dikhianati dan tipu helah lampau pemimpin-pemimpin Umno yang seperti ular berkepala tujuh !

Memang logik bantahan itu jika diambil kira jasa-jasa di'main'kan oleh parti yang mengaku berjuang untuk hak ketuanan Melayu dan Islam Hadhari ! Juga bukan sedikit pengkhianatan yang menimpa Parti Islam SeMalaysia dari fitnah,memburuk-burukkan PAS,menghasut kaum lain membenci PAS hinggalah kepada penyelewengan undian dalam pilihanraya sampailah pembelotan pada negara dengan memberi mykad pada pendatang hanya untuk memenangkan Umno/BN !

Walau mahu nampak menunjukkan keikhlasan untuk bermuzakarah dengan Parti Islam tapi rekod lampau menunjukkan Umno/BN tidak pernah jujur malah kerap menikam belakang tapi bermuka jujur didepan ! Banyak pengkhianatan Umno terhadap PAS dan ini perlu difikirkan pemimpin-pemimpin PAS seperti saranan TG Nik Aziz bermuzakarah boleh asal jangan libatkan parti,antara pemimpin sebagai individu boleh ,tapi adalah lebih baik tidak kerana ini semua hanya helah semata-mata demi survival Umno/BN yang mencari 'political mileage' dan bantuan untuk menunjukkan mereka lah jujur dan ikhlas ,dengan menghulur tangan persahabatan pada PAS tetapi sebaliknya ada senjata bahaya ditangan kiri menunggu masa memusnahkan Parti Islam yang bukan berjuang hanya untuk Melayu macam Umno tapi Islam untuk semua !

Saranan TGNA dan nasihatnya perlu diberi perhatian kerana beliau sudah nampak akan kelincahan Umno sekian lama , tidak ada yang pernah ikhlas dari parti karat ini baik dari pemimpin politik mereka atau para ulama mereka ,hanya demi kekuasaan dan materialistik semata.

Ramai ahli dan penyokong PAS juga Pakatan Rakyat mengharap adalah seribu kali lebih baik bermuzakarah sesama Pakatan Rakyat iaitu PAS,DAP dan PKR untuk capai persefahaman yang hakiki, yang benar jitu lagi teguh dari membuang masa bermuzakarah dengan parti pengrosak pembelot sampah pada rakyat marhaen Malaysia sekelian, muzakarah antara Pakatan Rakyat adalah lebih baik untuk melicinkan segala apa yang terbantut,tersangkut juga salahfaham jika ada untuk menguatkan lagi jentera PR demi menghadapi PRU-13 nanti,perbincangan padu perlu untuk PR menempuh Malaysia baru tanpa rasuah,kronisma dan nepotisma ,jangan buang masa yang berharga walau sesaat pun dengan Umno kerana tidak akan memberi apa-apa makna bahkan takut dipergunakan atau dilembukan oleh sang pemutarbelit tersohor iaitu para pemimpin Umno !

Tipudaya mereka sangat licik ibarat ular mahu menangkap mangsa, janganlah lemah hati hanya dengan helah mahu muzakarah demi perpaduan Melayu dan Islam,silap langkah akan digunakan sebaik mungkin untuk membinasakan usaha PAS yang ingin memertabatkan Islam sebagai Ad Deen diMalaysia tercinta ini,wassalam.

“Sebenarnya Kami melontarkan yang hak kepada yang batil lalu yang hak itu menghancurkannya maka dengan serta merta yang batil itu lenyap.”
Surah al-Anbiya: 18


"It is God Who made the earth a stable home for you and the sky a dome, and formed you, giving you the best of forms, and provided you with good and wholesome things. That is God, your Lord. Blessed be God, the Lord of all the worlds."
(Qur'an, 40: 64)

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011