TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Sunday 3 August 2008

Hak Mutlak DS Dr Wan Azizah !


Salam sejahtera

Maka para pengangguk dan juak-juak UmnoBN pun terlolong-lolonglah seperti sang kakaktua mengikut rentak tari raja tidor mereka bersahutan dengan berbagai komen ampu dan biadap , berbagai nista dilempar macam lampin pakaibuang yang tidak berguna lagi,ada yang mencabar jika berani lawan ditempat lain,ada yang kata pengecut dan berbagai-bagai sampah lagi untuk berlagak juara.

Benar bagai kata-kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz bahawa itu hak mutlaknya untuk melepaskan jawatan itu !

Tapi terlalut sangat komen seorang menteri yang cerah kepala dan masa depan dengan komen konon DS Dr.Wan Azizah menyusah dan membebankan rakyat ! Dan pembaziran siapa selama lebih setengah abad wang negara berbilion-bilion tanpa sebarang untung pada rakyat ? Hak negara sebiji pulau kerdil pun gagal ditahan,ini pun satu pembaziran teramat besar juga ?

Siapa dia mahu melenting atau tegur seorang ahli parlimen yang disokong kuat rakyat terbanyak ,jawatan yang dimenangi dengan susah payah bukan jawatan yang dianugerah seperti para pembodek yang tanpa sebarang jasa melainkan jasa menyauk khazanah negara sahaja !

Dengan terpaksa berdepan lawan munafik yang pakar menendang tong dan juga ranjau fitnah serta karenah birokrasi berbagai pihak dari kerajaan memerintah sudah tentu itu haknya untuk buat apasaja dengan jawatan itu ! Bukan hak para juak pengampu UmnoBN atau mana-mana barua bodek mempertikaikan tindakan itu,itu hak mutlaknya anugerah rakyat marhaen pada pejuang keadilan yang menentang kebathilan,kebejatan dan berbagai salahlaku yang tidak boleh dibayangkan banyaknya !

Syabas atas pengorbanan murni beliau demi menuntut keadilan dan menyokong perjuangan untuk melawan kemungkaran ,yang sangat-sangat dituntut Islam ! Bukan sedikit kesengsaraan dan fitnah serta penganiayaan ditempohnya dalam mengharung pencak politik kotor pemerintah UmnoBn ,tapi kecekalan dan fokusnya tidak goyah malah makin teguh hingga membuatkan para pengampu parti karat UmnoBN yang sedang mereput melompat kepanasan !

Itulah penangan seorang pejuang wanita sejati mengorbankan jawatan untuk suami tercinta meneruskan langkah kedepan yang sangat mengerunkan lawan ,demi menuntut keadilan dan hak semua rakyat marhaen kesanggupan begini amat sukar dicari,tidak payahlah pak-pak menteri dan semua pecacai kaki bodek mengeluarkan kenyataan bangang mereka untuk menunjuk-nunjuk bahawa mereka sangat perihatin dan endah segala tindakan parti lawan.

Hentikan menonjol kebodohan dengan setiap komen merapu dan tumpukan pada diri juga parti yang sedang merudum dengan lajunya ! Perbetulkan jika masih ada sekelumit keimanan untuk membela agama dan negara seikhlas mungkin macam PAS (dan Pakatan Rakyat) bukan untuk kroni,tembolok dan kepentingan diri. Moga Allah SWT memberi kejayaan pada PR !

Wassalam


'Sesungguhnya dosa itu atas orang-orang yang berbuat zalim kepada manusia dan melampaui batas di muka bumi tanpa hak. Mereka itu mendapat azab yang pedih'. (Surah ash-Shura: 42)

'Orang-orang Arab Badwi itu, lebih banyak kekafiran dan kemunafikannya, dan lebih wajar tidak mengetahui hukum-hukum yang diturunkan Allah kepada Rasul-Nya. Dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana'. (Surah at-Taubah: 97)

The Qur’an reveals a very important truth: “You will not attain true goodness until you give of what you love.” (Surah Al 'Imran: 92)

1 comment:

kashoggi said...

im very psyched up to know thet DSAI is taking over..especially at Permatang Pauh..

SALAM

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011