TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 22 December 2008

Bila Dajal-Dajal Bersuara !



Salam sejahtera

Seperti menjadi hukum wajib bagi para pengampu totok dan pemimpin Umno/BN termasuk kuncu-kuncu menyalak kes kerajaan Pakatan Rakyat tidak mahu mengunakan kereta Proton 'Perdana' ,seolah-olah menyalahi undang-undang dan salahguna kuasa ! Bagaikan runtuhnya Bukit Antarabangsa media pembodek baik elektronik atau cetak memutar isu ini seperti pemimpin Umno/BN bersih sebersihnya tanpa satu habuk rasuah atau penyelewengan.

Menghentam kerajaan-kerajaan negeri di bawah Pakatan Rakyat konon membazir dan tiada ketelusan, padahal lihat saja trek rekod dan sejarah para perasuah, menyalahguna kuasa dan menyeleweng dalam kepimpinan Umno/BN dari kes lama dulu BMF sampai kini Perwaja,Scomi,Kawasan Bebas Cukai Pelabuhan Klang,Bakun,minyak untuk makanan, balak dan pasir juga kronisma/nepotisma yang terlampau dikalangan pemimpin Umno ! Dan banyak lagi kes-kes hingga tidak tercatat.

Tapi oleh kerana berkat kerja kuat dan amanah BPR maka kebanyakkan laporan rasuah hanya dipilih-pilih serta 'tertapis' manakala ada yang diperap terus macam pekasam tanpa sebarang tuduhan seperti kes laporan salahguna kuasa Mahathir (Perwaja) juga bail-out kroni, laporan rasuah AP Rafidah dan banyak lain-lain lagi.

Barua-barua pengampu serta pembodek dalam parti karat Umno/BN serta kuncu-kuncu kuat menyalak macam anjing menyalak bukit, marah konon kerajaan PR cakap tak serupa bikin tapi lupa merekalah yang sebenarnya lagi teruk dan khianat. Contoh mudah bandingkan penyelenggaraan istana PM di Putarjaya memerlukan RM2.5 juta setahun dengan berapa kos kereta-kereta yang akan dipilih (senggara) kerajaan negeri dibawah PR !

Macam mana pula dengan kerajaan negeri bawah Umno/BN Terengganu yang pemimpin-pemimpinnya bukan saja kurang ajar mengelar 'natang' pada sultan mereka malah teguran presiden Umno yang juga PM Malaysia supaya hanya guna kereta 'Merc' untuk urusan rasmi sahaja pun tidak di endah ! Kenapa mengkuk-mangkuk Umno beli dan guna tiada masalah ? Apakah wang itu dari poket emak bapak mereka atau mungkin dari wang rakyat yang ditukar dari royalti ke wang ihsan kini balik semula wang royalti ! Apa punya cara atau kerja dia orang bikin bak pertanyaan dari seorang bukan Melayu Islam !

Gelagat dan perangai macam beruk kena belacan sangat padan bagi pengampu-pengampu melenting mahu tunjuk jaguh atau bodek terhadap pemimpin mereka konon mereka prihatin tapi tidak pun prihatin bila pemimpin sendiri dari pakatan BN menyeleweng dan salahguna kuasa walau rasuah seberat mana pun !

Pendakwaan terpilih menjadi amalan sang pemerintah pusat dan apa saja jika dari kroni dibutakan mata tapi jangan sekali-kali walau sebesar zarah sekalipun akan disalak bagai nak rak jika dari Pakatan Rakyat, malah yang tiada kes pun akan diadakan !

Lawatan 'bodoh' konon untuk 'belajar bercucuk tanam ' keTaiwan sedikit hari lalu juga satu contoh pembaziran wang rakyat tapi tidak ada satu media pun menyalak dari media pengampu dan pembodek, tapi jika dari kerajaan PR maka riuhlah seantero dunia menyalak macam anjing kena sawan. Kebanyakkan kerja rasuah ,salahguna kuasa dan kronisma adalah juga satu penyebab punca tragedi seperti Highland Towers dulu dan kini Bukit Antarabangsa terjadi, banyak kes-kes penyelewengan dan campurtangan dari pemimpin-pemimpin terhadap pihak berkuasa tempatan dan jabatan-jabatan bersangkutan untuk kepentingan diri ,kroni juga parti menyebabkan banyak nyawa hilang malah merosakkan bumi Allah ini ,tapi tiada berita keluar dari media pengampu walau secebis najis anjing, tapi jika dari kerajaan negeri bawah pembangkang contohnya macam di Kelantan maka salakkan kalah dentuman Bukit Antarabangsa !

Nampak sangat kebiadapan media serta kesetiaan bangang pada sang 'tuan' menurut perintah apa saja walau hati kecil mungkin tahu ini tidak telus, melainkan jika para media semua pun sama setong bau dan pekung rentak sang pemerintah ! Banyak lagi karenah kebejatan pemimpin-pemimpin Umno/BN yang telah dilaporkan pada BPR dari dulu lagi tapi senyap sepi seperti laporan rasuah seorang bekas MB Pahang, pengkhianatan terhadap rakyat di Selangor dengan meruntuhkan masjid dan rumah ibadat, perumahan setinggan rakyat marhaen dan juga penerokaan tanah oleh kroni hantu-hantu toyol dan pelesit masa pemerintahan BN dahulu. Hinggakan projek ladang babi yang pengasasnya dari pemimpin Umno pun nak difitnah konon kerja kerajaan PR yang menyaksikan najis babi terkena balik batang hidung sendiri.

Segala file sulit dan kertas kerja kerajaan seperti di Selangor, Kedah dilenyapkan macam magik Copperfield setelah dapat tahu kecundangnya BN di PRU-12 lepas ,tapi kes-kes ini tidak langsung disiar baik dibuletin bohong utama elektronik atau media cetak perompak pengampu arus perdana , hapraknya sang penerbit atau pengarang media-media ini sangat mengaibkan jika benar mereka ini Melayu Islam, melainkan jika bukan Islam tidaklah jadi satu kepelikkan.

Apakah kerana tidak ada kemaluan, maruah atau demi menjaga periok nasi sanggup sekongkol dalam kerja fitnah dajal ? Rezeki datang hanya dari Allah swt maka wajib yakin walau bagaimana pun keadaan atau tekanan, kurang percaya maka takut jatuh fasik atau munafik ,percaya pada setengah ayat Al Quran dan tidak pada setengahnya adalah sifat yang sangat dimurkai Tuhan Rabbal Jalil.

Dengan bertopengkan Islam pada pakaian, bertudung pada yang perempuan konon Islamik tapi membaca fitnah yang mungkin ditulis oleh dajal sang pemporak peranda negara, dimana etika kewartawanan (yang mengaku Islam) yang patut memberatkan ketelusan dan keikhlasan, usahlah bermunafik dengan berbagai slogan dan logo tapi satu habuk pun tarak !

Contohilah media bukan Melayu dan Islam tapi ada juga keberanian menyiarkan kebenaran walaupun sedikit dan risiko kemunkinan digam atau amaran gantung lesen. Sewajarnya wartawan media pengampu menerima habuan seperti Bush oleh wartawan Iraq. Media elekronik dan cetak haprak di Malaysia selagi dicucuk hidung , dilembu pawahkan dan jadi kaldai tunggangan para pemimpin rakus perasuah,tiada iman maka tidak akan dihormati walau haiwan sekalipun, anda tahu siapa mereka !

Wassalam

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011