TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Tuesday 6 January 2009

YA ALLAH SELAMATKANLAH PALESTIN !


Salam sejahtera

Kekejaman Israel laknatullah sedang berlaku terhadap kaum Palestin di Gaza dengan terlampaunya, tanpa sebarang kuasa boleh mengugat atau menghentikannya ,melainkan hanya kuasa Allah SWT jua yang boleh kita mohon dan pinta.

Tapi sekelumit kaum Israel jika dibanding dengan kaum Arab alangkah jauh bezanya bahkan lebih berganda sekali ! Tapi banyak hanya nama dan bilangan saja, untuk mengugat atau membela insan Muslimin yang dizalimi dan mempertahankan bumi yang hak mereka jauh sekali dan amat menyedihkan. Gah pada nama tapi tidak bersengat dan langsung tidak ada cara untuk menyekat kuasa zalim Yahudi itu.

Pemusnahan secara terancang untuk merungkai akar umbi rakyat Palestin berjalan sejak tertubuhnya negara haram itu dengan bantuan Inggeris dan Amerika ,juga bantuan seluruh Yahudi sedunia terutama dari Amerika maka tiada siapa dapat menghalang ,hanya segelintir para pejuang sejati dari Palestin, Hamas juga Hizbollah membantu pertahankan bumi dan tempat yang suatu masa dulu kiblat pada umat Islam .

Muslimin sedunia hanya mampu melihat dan berdoa sahaja tanpa boleh bertindak, sekuat-kuat tindakkan pun hanya tunjuk perasaan dan membakar bendera Israel ,negara-negara Arab kebanyakkan yang kaya raya hanya sanggup membantu sambil lewa atau sedikit bantuan kewangan saja. Dari segi ketenteraan hampa terus kerana mungkin takut pada 'polis' dunia iaitu Amerika atau jadi boneka dan terus seperti lembu dicucuk hidung.

Biarkan saja rakyat dan bumi Palestin hancur lebur asal mereka selamat ,sedangkan adalah tanggungjawab sesama saudara Islam bantu membantu dalam apa hal pun. Jika penyembelihan rakyat Palestin sedang berlaku tapi negara Islam kebanyakkan hanya ada sedikit protes saja maka apakah kesudahannya pada mereka ?

Adakah kita hanya setakat berdoa dalam hati bila tidak berdaya menentang dengan tangan atau kuasa ! Apakah tidak ada cara untuk mengembeling tenaga seluruh ummah ? Dimana ukwah Islam dan kesatuan dalam saudara-saudara sesama Islam yang ditekankan agama !

Cukupkah hanya dengan berdoa dan protes, satu tindakan segara perlu dicari dan difikirkan umat Islam untuk bertindak serentak demi membela hak dan nyawa insan muslimin sekelian diseluruh dunia . Lupakan OIC, atau Bangsa-Bangsa Bersatu yang hanya ada atas kertas sahaja, para pemikir Islam sedunia perlu bertindak secara global untuk mencari jalan mengatasi kezaliman ini, atau perlunya kerahan tenaga demi kewajiban untuk para syuhada, moga kita mendapat bantuan Allah SWT dan kuatkanlah doa kita muslimin muslimat sekelian demi maruah, hak dan kesucian agama Islam , wassalam

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011