TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Sunday 12 July 2009

NILAI-LAUTAN MANUSIA


11 July 2009

NILAI – Lautan manusia.
100,000 jemaah tabligh ‘tawan’ Nilai

JEMAAH tabligh membawa hidangan ‘makan sedulang’ untuk dinikmati bersama rakan-rakan pada Ijtimak Dakwah Tabligh Sedunia di Nilai semalam.

NILAI – Lautan manusia.
Begitulah suasana yang boleh digambarkan apabila kira-kira 100,000 jemaah tabligh dari seluruh dunia membanjiri Kuarters Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) di sini sempena Ijtimak Dunia 2009 yang berlangsung selama tiga hari bermula semalam.
Bilangan jemaah yang hadir dijangka meningkat kerana ulama-ulama tersohor dari seluruh dunia juga akan hadir sepanjang tiga hari program tersebut.
Bagi tujuan itu, pihak penganjur telah membelanjakan RM2 juta untuk menyediakan 10 khemah besar yang setiap satu boleh menempatkan 10,000 hingga 11,000 jemaah.



SEBAHAGIAN daripada jemaah tabligh berkumpul di bawah khemah sempena Ijtimak Dakwah Sedunia di Nilai semalam.


Selain itu, sebanyak RM5 juta lagi diperuntukkan untuk penyediaan makanan dan minuman yang diuruskan oleh 1,500 tukang masak yang juga dari kalangan ahli tabligh sendiri.
Allahu Akbar
ehsan :kedahlanie.blogspot.com











1 comment:

Enigma said...

Daripada Jabbar bin Abdullah, beliau berkata, Rasulullah s.a.w bersabda (yang bermaksud): “Sebaik-baik manusia ialah orang yang bermanfaat bagi orang lain.” (Riwayat At-Tabrani)

Orang yang soleh bukanlah sejenis manusia yang paling panjang sujudnya, bukan orang yang banyak kali mengerjakan haji tetapi orang yang paling banyak memberi manfaat kepada orang lain.

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011