TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 30 August 2010

ALAHAI PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT ...BAK LAMUNAN TERHENTI

Dipetik dari sebuah laman facebook ...

Alahai Pemimpin PR, bak lamunan terhenti ...

Lamunan terhenti bukanlah kes angau atau terlepas gadis pujaan, tapi lebih berat dari kes cinta beruk kerana niat jujur & ikhlas dalam arus kebangkitan reformasi sejak zaman DSAI diaibkan si mamak anak Kutty & gerombolan.

Berbagai laman web juga blog tumbuh bagai cendawan demi menentang regim zalim umNO @ Apco yang selama ini mencengkam kuasa tanpa malu dengan matlamat menghalalkan cara, sekaligus membangkitkan kebencian rakyat marhaen terhadap regim perasuah & penyeleweng.

Saban tahun demi tahun ada juga blog-blog yang hanya dengan niat ikhlas terkapai-kapai hidup segan mati pun segan kerana pembiayaan sendiri amat membebankan ,tapi kerana niat menentang regim zalim itu diteruskan juga walau ada yang tersangkut ditengah jalan. Hanya kerana saraan sendiri amat berat melenyapkan niat murni menentang kebejatan regim zalim.

Lainlah blog-blog yang banyak mengiklankan berbagai dari skim-skim cari duit sampai pada yang menguatkan berbagai alat  ! Mereka boleh hidup dengan kos tersebut menampong kelangsungan blog-blog mereka. Tidak seperti setengah-setengah yang kurang iklan atau ada sedikit iklan sukar menyambung selengaraan blog & bayaran pelayan perkhidmatan internet yang agak tinggi.

Disinilah timbul sedikit kebingungan dimana semasa laungan reformasi berdegar-degar penuh semangat untuk kebangkitan reformasi dan membantu para reformis walau sekecil mana sekalipun , tapi dalam pengendalian blog & laman amat sukar mendapat sokongan malah bantuan dari para reformis yang berjaya atau yang berjaya menubuhkan kerajaan Pakatan Rakyat , berapa negeri yang ditawan PR tapi adakah mereka melihat peranan walau sedikit akan blog-blog yang terkapai ditengah jalan !

Dalam banyak blog-blog pengampu parti karat biru yang banyak 'ongkos' melimpah ruah menghentam PR tapi blog-blog pro-PR juga tidak kurang banyak juga yang saban hari mendedahkan segala penyelewengan ,rasuah,salahguna kuasa juga kelentongan ditokok tambah pula dengan menghadapi media cetak dan elektronik kaki ampu parti tersohor rasuah itu.

Sukarkah nampak blog-blog pro-PR juga memberi sokongan atau bantuan ? Bukan mereka mengharap imbuhan lumayan tapi sekadar perbelanjaan penyelengaraan ala kadar pun sudah cukup untuk bernafas & meneruskan dalam mendedahkan kebobrokkan parti kuat rasuah & penyelewengan itu !

Satu contoh mudah lihat saja satu laman popular yang lama juga berkorban tanpa mengharap apa-apa imbuhan tapi hanya niat ikhlas dalam membanteras salahguna kuasa & kelentongan, tapi malang & amat sedih kini laman itu pun tersadai sangkut tanpa bantuan apa-apa dari 'para pejuang-pejuang' reformis yang sudah establish, baik dalam kerajaan Pakatan ,pemimpin atau parti, bukan sukar jika ada satu jemaah dalam PR memantau blog-bog pro-PR ,selidik latarbelakang juga keadaan kestabilan keewangan mereka , bantulah mereka sekadar mampu bukan macam bantuan parti biru pada bloggernya yang kini kayaraya goyang kaki tanpa kerja hanya dengan mengampu bodek sekuat-kuatnya parti pro-Apco itu !

Amat sedih segala laungan selama ini hanya jadi kenyataan untuk pembentukkan kerajaan PR walau sumbangan para bloger marhaen juga bukan sedikit, tapi apalah yang mereka dapat ? Bak lilinlah jadi mereka membakar diri sendiri terkunang-kunang keseorangan , saya amat marah & sedih dengan tersangkutnya Laman Marhaen yang sekian lama memdedahkan segala kebobrokkan parti pro-zionis zalim tanpa bantuan tapi kini menghadapi kesukaran dalam pembiayaan perkhidmatan internet, maka senyaplah satu suara murni dalam perjuangan menentang mungkar & amal makruf !

Salah siapakah ini ? Apakah pihak atasan PR lena dibuai mimpi atau riak tanpa perhatian pada para marhaen-marhaen ini yang bertungkus lumus kekadang tanpa tidur yang cukup hanya kerana mengabdikan diri demi satu perjuangan yang suci ! Mungkin pada mereka bloger-bloger ini dianggap picisan saja yang tidak signifikan.

Fikir-fikirkan lah wahai pemimpin-pemimpin Pakatan kerana walau sekecil mana sumbangan mereka itu dikira sokongan padu yang jika banyak sudah menjadi gelombang tsunami yang akan menjahanamkan regim perasuah tersohor negara tercinta insyaAllah !


APAKAH PERANAN WEBMASTER & BLOGGER HAMPAS ?

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011