TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Sunday 10 May 2009

SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU




Selamat Menyambut Hari Ibu ucapan yang tepat untuk para-para ibu yang berkorban apa saja demi kesejahteraan anak dan keluarga, pada anak-anak sekelian hargailah ibu-ibu semua demi pengerobanan yang tidak terhingga , yang tidak terbalas walau sedunia ini dihimpun pun !

Juga pada bapak-bapak hargailah pengorbanan mereka tanpa memperlekehkan jasa-jasa mereka yang tidak tentu masa berkorban bukan saja untuk anak- anak tapi juga untuk bapak-bapak ,jika ada para bapak yang tidak berterima kasih fikirlah sendiri apa gelaran yang patut diberi !

Tambahan pada para-para bapak yang kini seperti satu fenomena banyak tanpa kerja tapi ditanggung oleh ibu-ibu (dibaca isteri) tidak menghargai jasa dan pengorbanan mereka , tanpa kerja malah memperlekehkan tanggungjawab serta tugas sebagai seorang bapa ,disamping menidakkan pengorbanan isteri/ibu juga mengambil kesempatan atas kepayahan para isteri yang perhatinan itu, janganlah hanya goyang kaki makan tanggung tanpa khidmat dan kerja yang hanya dilambakkan keatas isteri-isteri yang seikhlasnya bekerja !

Teguran ikhlas hanya pada yang hidup dan tidak ada kena mengena kepada yang dah meninggal , wassalam

1 comment:

Enigma said...

SELAMAT HARI IBU buat ibu-ibu di seluruh dunia amnya dan seluruh Malaysia khasnya juga ucapan utk diri saya sendiri sbg seorang ibu yg mempunyai terlalu byk kelemahan tetapi masih bercita2 tinggi utk cuba mengatasi kelemahan2 tersebut .. semoga Allah merahmati semua kaum2 ibu .. amin! & buat bapa2, hargailah segala pengorbanan ibu kepada anak2 mereka & cubalah fahami naluri keibuan seorang wanita .. "Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. Maka perempuan-perempuan yang soleh itu ialah yang taat (kepada Allah dan suaminya), dan yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa jua yang wajib dipelihara) ketika suami tidak hadir bersama, dengan pemuliharaan Allah dan pertolonganNya. Dan perempuan-perempuan yang kamu bimbang melakukan perbuatan derhaka (nusyuz) hendaklah kamu menasihati mereka, dan (jika mereka berdegil) pulaukanlah mereka di tempat tidur, dan (kalau juga mereka masih degil) pukulah mereka (dengan pukulan ringan yang bertujuan mengajarnya). Kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi, lagi Maha Besar." (Surah An Nisa':34)

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011