TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 11 August 2008

Permatang Pauh !



Salam sejahtera

Seluruh dunia menumpu perhatian pada tempat bernama Permatang Pauh,bukan pun terkenal dalam peta pelancungan atau sejarah,tapi bakal menempa sejarah terserlahnya kepekungan,pengkhianatan dan fitnah serta salahguna kuasa oleh regime UmnoBN parti pemerintah kerajaan pusat yang dari dulu hingga kini mencuba sedaya upaya untuk merampas kembali serta menyekat kemaraan DS Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil nanti !

Pelbagai jentera hak negara akan dimonopoli dan digunakan regim khianat ini demi menuntut kemenangan disamping curahan lambakan ringgit dan projek pasangsiap seluruh kawasan itu,untuk mencari sokongan rakyat tempatan yang kini sudah lali dengan rekod busuk kroni UmnoBN .

Taktik lama basi seperti kain pelikat,beras sekampit dan wang RM50 seorang sudah tidak berjaya menambat hati rakyat yang sudah muak dengan mainan busuk UmnoBN ini,persekongkolan dengan SPR, hantu-hantu untuk mengundi juga undian post sudah diberi perhatian berat oleh semua maka terpaksa berwaspadalah regim jahat ini dengan mencari tipudaya yang canggih pula !

Sudah kedengaran pula beberapa kali amaran dari KPN memberi ingatan agar ikut undang-undang dan aturan pada para pengundi dan penyokong yang sebenarnya memang mengikut undang-undang dari dulu lagi tapi siapakah perosak undang-undang sebenarnya selain dalam pilihanraya maupun tadbiran negara ?

Siapakah penoda undang-undang sebenar dan memutar undang-undang sesuka hati selama ini ? Cara kerapnya amaran ini menampakkan seolah-olah sudah semacam ada kemungkinan berlaku pelangaran undang-undang lagaknya ! Apakah ini keadaan sebenar diluahkan melalui ingatan dibawah sedar ?

Rakyat marhaen kini bijak menilai prestasi Polis,Biro Tata Negara(Biro Putar),SPR,hakim-hakim dan mahkamah jadi tidak perlu amaran oleh KPN tapi perlu beri amaran pada kejadian rasuah yang bermaharajagila kini,salahguna kuasa dan manipulasi agensi dan jabatan kerajaan,juga pendakwaan terpilih ,seperti terjadi di Kelantan baru-baru ini yang hanya dari surat layang sahaja BPR bertindak garang dan pantas tapi sekian lama laporan rasuah bertimbun yang dilaporkan pembangkang hanya jadi kertas sampah mungkin !

Amaran harus diberi pada bahagian FRU,SB juga anggota dan pegawai polis supaya meningkatkan ketelusan berkhidmat dan jauhi dari sifat zalim,rasuah dan dadah ! Bukan menyondol tidak berpasal hanya pada pembangkang yang selalu menurut 'undang-undang' tapi mengikut saluran betul jua tapi dihenyak selamba juga tanpa peri kemanusiaan.

Angkatan gerakkerja dan ahli Pakatan Rakyat serta penyokong perlu tingkatkan kewaspadaan terhadap segala kemungkinan oleh pengkhianat-pengkhianat dari UmnoBN ini kerana mereka akan memberi segala helah dan tipudaya untuk memenangkan BN durjana ini ! Waspada juga segala anasir luar yang akan menumpukan serangan terang dan rahsia untuk melumpuhkan jentera PR,awasi juga provokasi dari mereka juga SB yang memang dijadikan alat oleh UmnoBN !

Semoga Allah SWT memberi kemenangan serta bersama umat yang menuntut hak dan keadilan, Allahu Akhbar !
Wassalam.

Nabi s.a.w pernah bersabda: “Sesungguhnya sebelum kedatangan dajjal-dalam riwayat yang lain: sebelum kiamat- adanya tahun-tahun yang penuh tipu daya. Ketika itu didustakan orang yang benar, dianggap benar orang yang dusta, dianggap khianat orang yang amanah, dianggap amanah orang yang khianat, dan bercakap ketika itu al-Ruwaibidoh. Para sahabat bertanya: “Siapakah al-Ruwaibidoh?” Sabda Nabi s.a.w.: Orang lekeh yang berbicara mengenai urusan awam (orang ramai).” (Diriwayatkan oleh al-Imam Ahmad)


"Do not corrupt the earth after it has been purged of evil. Call on Him fearfully and eagerly. God's mercy is within reach of the righteous". (Surat al-A'raf: 56)

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011