TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Thursday 24 July 2008

Muqabalah Ganti Muzakarah ?



Salam sejahtera

Sedang panas kini topik 'muzakarah'(dialog) atau lebih sedap didengar dan diubahsuai menjadi 'muqabalah'(lebih kurang bermaksud bincang berdepanlah tapi jangan main belakang ya) dengan parti karat Umno yang sekian lama lebih 50 tahun mengkhianati rakyat marhaen Malaysia dengan slogan perkauman berjuang demi bangsa dan agama kononnya !

Setengah abad lebih bukanlah sekejap dimana bukti terlampau banyak jika hendak dicatatkan tapi cukup seimbas lalu sebagai peringatan takut umat Melayu terlupa macam penghinaan Tun Kepala Taik Madey dahulu ! Segala penyelewengan harta kerajaan (dibaca rakyat),kuasa,jentera-jentera kerajaan dari jabatan penerangan termasuk semua media sampailah kepada jabatan kehakiman,perundangan dan sivil,kepolisian dan keselamatan dalam negeri (ISA) jabatan imigresen,kastam,SPR, harta dan dana-dana negara,dan banyak lagi jabatan yang ditunggang Umno/BN terkini ATM untuk menjamin kekuasaan memerintah Malaysia,walau terpaksa mengunakan 'hantu-hantu' sebagai pengundi dalam pilihanraya umum baru lepas !

Kezaliman demi kezaliman dilakukan Umno/BN termasuk kerja khianat seperti menyekat peruntukan pusat terhadap negeri-negeri dibawah Pakatan Rakyat,sekat perancangan pelancongan pada negeri dibawah pembangkang,rampas royalti minyak dan gas dari Kelantan juga Terengganu sedikit masa dulu tapi kembalikan bila BN menang memerintah ! Bayangkan wang royalti hak rakyat dibolehkan menjadi wang ehsan dan diliwat sesuka hati ibarat harta datuk nenek Umno/BN ,kontrak-kontrak berjuta ringgit difaraidkan sesama kroni tanpa menginsafi beban dan seksaan rakyat ! Malah pembaziran terlampau projek-projek mega yang langung tidak membantu rakyat walaupun jutaan ringgit dipunahkan ,hanya mengkayakan sanak saudara dan kroni sahaja.

Demi menjaga kepentingan kerajaan Umno/BN segala bentuk rasuah,salahguna kuasa dan penyelewengan diperam bak pekasam kerana kroni dan arahan atasan konon,tapi terhadap individu-individu yang dianggap mengancam ketelusan mereka akan dilanyak,ditangkap dan dikenakan segala macam undang-undang dan akta termasuk ISA !

Semua ini perlu diambil kira sebelum bermuqabalah kerana selama setengah abad bukan sedikit tarbiah,nasihat,peringatan,dakwah malah teguran dari pemimpin-pemimpin Islam,parti Islam dan bukan Islam,ulama-ulama yang benar bukan kaki angguk Hadhari,profesor-profesor berwibawa bukan yang kangkong ,badan-badan sukarela dan persatuan Islam semua menyumbang untuk kebaikan dan kesejahteraan Malaysia tapi satu habuk pun 'tarak' diendahkan pemimpin Umno/BN ! Apakah semua teguran itu hanya main-main atau pekak badakkah pemimpin-pemimpin yang cemerlang ,gemilang dan terbilang ini ? Temberang mungkin ?

Jika benar dan jujur pemimpin-pemimpin Umno/BN maka apakah bangang sangat mereka selama lebih 50 tahun memerintah tidak tahu yang mana baik dan yang mana hasad khianat ? Tidak tahukah mereka yang mana haram dan mana yang halal ? Rasuah dan salahguna kuasa serta khianat itu halalkah ? Islam menyeru kepada kezaliman untuk rakyat kah ? Mungkin yang baru iaitu Hadhari punya ajaran ?

Setelah melihat dan menimbang sekian banyak karutmarut dan kerja 'najis' selama lebih setengah abad mahu lagikah pemimpin-pemimpin PAS yang berjiwa mulia bermuqabalah dengan mereka ? Awal-awal lagi perdana menteri Malaysia telah menunjukkan niat 'baik'nya untuk muzakarah yang mana terus dengan liciknya dimainkan seolah-olah mengambarkan PAS telah setuju untuk bekerjasama dengan Umno ! Mungkin ini anggapan PM satu 'markah' menaikkan imej pemimpin Umno yang sedang merudum tapi rakyat marhaen tahu akan trek rekod Perdana Menteri Malaysia dan para juaknya !

Adalah lebih baik PAS menumpukan pada parti dan Pakatan Rakyat untuk memperkasakan kerjasama sesama parti demi menumbangkan kerajaan zalim dan kelentongan Umno/BN yang makin basi imejnya ! Demi kesejahteraan semua rakyat Malaysia bersatulah dibawah Pakatan Rakyat agar mudah dan cepat menukarkan pemerintah yang khianat terhadap rakyat Malaysia di PRU-13 nanti,wassalam.

"Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berbuat kerosakan. (Surah al-Qasas: 77)


{But as for those who strive hard in Our cause – We shall most certainly guide them onto paths that lead unto Us: for, behold, God is indeed with the doers of good.} (Al-`Ankabut 29:69)

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011