TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 14 July 2008

Tahniah DPPN Dr Wan Azizah


Salam sejahtera

Tahniah pada Presiden KeADILan Dr Wan Azizah Ismail kerana menempah sejarah dalam negara kerana dikurniakan darjah tertinggi Pulau Pinang iaitu Darjah Panglima Pangkuan Negeri oleh Yang Dipertuan Negeri Tun Abdul Rahman Abbas sempena sambutan Ulangtahunnya.

Dengan anugerah itu kini beliau membawa gelaran Datuk Seri .Dengan kemampuan menunjukan kepimpinan,kesabaran mengharung segala onak dan duri dari musuh tradisi Umno/BN yang menyerang dengan segala jentera dan alat untuk mematahkan perjuangan beliau demi menuntut keadilan terhadap suami juga negara demi keadilan. Pernah menolak anugerah serupa satu ketika dahulu tapi demi desakan dan rayuan rakan seperjuangan beliau menerima jua. Beliau juga terkenal kerana mampu mengalahkan seorang pengampu kuat dari Umno yang terkenal sebagai 'imam duit' yang pakar menendang tong undi !

Pelbagai fitnah dan dugaan dilemparkan padanya tapi sebagai seorang yang bersedia menghadapi semua itu diharungnya tanpa takut atau kekesalan,dengan keberanian demi kebenaran beliau melalui masa yang sangat genting sehinggalah membawa beliau pada aras sekarang.

Beliau kini diberi keyakinan dan kepercayaan oleh angkatan Pakatan Rakyat untuk melantik beliau sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen yang mana diharap akan memberi lebih sinar dan ketelusan dalam Parlimen yang sebelum ini dipenuhi kebanyakkannya dengan pemimpin-pemimpin biadap dari Umno/BN yang membuat parlimen seolah-olah pasar borong membeli ikan !

Semoga Allah SWT memberi kekuatan dan hidayah padanya dalam menentang kezaliman untuk keadilan dan menegakkan kebenaran ,ketelusan,kejujuran yang sangat-sangat diperlukan di Malaysia kini,wassalam

Allahu Akbar

[If any one slew a person unless it be for murder or for spreading mischief in the land, it would be as if he slew the whole people; and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people.] (Al-Ma'idah 5:32)

According to Islamic teachings, all living things are partners to humans in life and each species deserves respect.

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011