TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Wednesday 16 July 2008

Sejarah Lama Muncul Kembali !


Salam sejahtera

Sejarah tahun 1998 berulang lagi,alangkah hebatnya jika PDRM bertindak cemerlang terhadap penjenayah,penculik kanak-kanak,perogol dan peragut seperti efisyennya mereka bertindak konon mengikut aturan dan undang-undang menangkap DS Anwar Ibrahim !

Walaupun telah memberi akuan dan berjanji untuk hadirkan diri bagi penyiasatan kes aduan liwat terhadapnya ,juga amaran polis supaya berada di IPKKL sebelum pukul 2.00 petang, malangnya polis seperti tidak bertamadun atau bermuslihat dengan mengeluarkan waran tangkap terhadap beliau dan tangkapan dibuat pada lebih kurang 1.00 petang ! Dengan kepungan lebih dari 10 buah kereta polis yang lengkap ibarat mengepung penjenayah atau terrorist nombor satu dunia .Alasan terakhir dari pengarah CID konon takut DS Anwar larikan diri !

Seperti tidak percaya atau ada tekanan pada polis untuk menangkapnya walaupun peguam DS Anwar ada memberi jaminan anak guaman mereka akan hadir ke IPKKL ! Mereka bertindak tanpa mengira akuan janji atau jaminan peguam ibarat tidak boleh dipercayai dan penjenayah berat, apakah rasionalnya PDRM bertindak begitu sekali ? Adakah tekanan dari parti pemerintah Umno/BN atau individu tertentu yang berkedudukkan dalam kerajaan yang berkuasa mengarahkan apa saja tindakan dengan berselindung disebalik undang-undang ?

Nampak sangat jahatnya tindakkan PDRM mengikut sesuka hati menjalankan tugasan tanpa melihat keadaan dan tatacara undang-undang, jika sudah diberi amaran dan diminta hadirkan diri kebalai dan akuan sudah diterima mengapa harus dikeluarkan waran tangkap dan menangkap seolah-olah penjenayah berat sedang diburu !

Ingatlah tindakan ini hanya akan menjatuhkan imej PDRM dimata rakyat malah dunia pun sedang memerhati tindak tanduk polis Malaysia . Janganlah hanya kerana menjaga kepentingan beberapa individu atau menjaga kedudukkan terpaksa menolak prinsip ketelusan ketepi walau menerima malu besar ! Jangan berulang sejarah hitam dan zalim keatas DS Anwar Ibrahim seperti ditahun 1998 dulu sehingga masyarakat marhaen menganggap perundangan mahkamah,hakim,pendakwaraya dan polis seperti badut yang berlakon dalam sarkas,semua jabatan bersangkutan hilang kewibawaan hanya kerana ketidakadilan dan manipulasi pihak-pihak berkepentingan.

Juga jangan lupa akan hakim terbesar dunia akhirat yang Maha Berkuasa Rabbul Jalil menyaksikan wayang dibumi Malaysia ini dimana pada hari pembalasan dimahsyar kelak akan terburai semua kesaksian palsu yang tidak dapat disanggah lagi ! Sedarlah untuk kepangkal jalan pada yang menyeleweng kerana dunia ini hanya pinjaman, semoga DS Anwar Ibrahim diadili tidak seperti dulu dengan tilam diusung,tarikh dan tempat bertukar-tukar demi imbuhan dunia yang tidak kekal,bila masa saja boleh ditarik dengan serta merta oleh yang Maha Kuasa,wassalam.


[In their hearts is a disease, and Allah has increased their disease: And grievous is the penalty they (incur) because they are false (to themselves)](Al-Baqarah 2:10)

When the heart gets sick, it loses its desire and ability to do right and good deeds. This affects the morals and manners as well as the general behavior of a person.

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011