TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 16 June 2008

Harapan Baru Untuk Malaysia




Salam sejahtera

Alhamdulillah seperti diduga para marhaen memenuhi setiap ruang diStadium Bandaraya Pulau Pinang semalam (15/06/08) dalam ceramah perdana 'Harapan Baru Untuk Malaysia' anjuran Pakatan Rakyat yang mencatat sejarah kerana tidak pernah dibuat sebelum ini oleh mana-mana parti politik ,dari tempat duduk teres hingga ketengah padang padat dengan manusia pelbagai kaum.

Ceramah yang dimulakan oleh Tuan Haji Mohammad Sabu yang mengantikan Dato Seri TG Haji Abdul Hadi Awang yang tidak dapat bersama,Hj Mohamad Sabu menghurai betapa borosnya pemimpin-pemimpin Umno/BN dan keluarga belanja sakan sampai keluar negara tapi menyeru rakyat suruh ubah cara hidup ! Juga ulasan minyak naik harga dan bandingan dengan negara lain yang tidak logik serta isu-isu lain sebelum giliran YB Lim Kit Siang pula memberi ulasan tsunami rakyat menolak kerajaan BN di PRU-12,perkara dan juga isu-isu semasa dari kronisma,minyak naik,pembaziran hingga pada salahlaku pemimpin Umno/BN yang korup.

Setelah LKS tiba pula DSAI memberi ceramah tentang pengurusan yang merosakan ekonomi dan negara ,salahguna pentadbiran serta teruknya rasuah yang bermaharajagila ,tentang urusan ekonomi yang menekan rakyat tapi tidak pada yang kaya,kenaikan harga minyak yang tidak masuk akal dan membebankan rakyat semua, hinggakan menjangkiti barangan dan keperluan lain yang turut naik tidak terhingga,menyebabkan merana teruk semua rakyat,bila lagi mahu berubah jika masih lagi sanggup dianiaya demikian teruk dengan tidak berbuat apa-apa ?

Kini masa suntuk dan memerlukan perubahan demi kebaikan negara juga rakyat,tanpa pengurusan telus dan berwibawa maka Malaysia menuju kezaman kemundurun yang teruk,para pelabur lari ketempat lain bimbang dengan pentadbiran negara yang tempang dan rasuah,kronisma dan penyelewengan harta negara yang tak sudah !

DSAI mencabar jika kerajaan Umno/BN berani,jujur dan secara bersih mengadakan pilihanraya umum bila-bila masa sahaja ! Tentu mereka akan merudum dan kerajaan Pakatan Rakyat tentu sekali akan menjadi kerajaan Malaysia ! Jika PRU-12 lalu telus dan bersih sudah tentu BN sudah jadi sejarah,tapi oleh kerana cara dan kelicikan tidak bermaruah dengan pengundi hantu, undi pos dan senarai pemilih yang diragui maka kemenangan palsu menjadi milik BN !

Setelah DSAI muncul pula CM Lim Guan Eng yang terakhir dengan menyeru rakyat sekelian menyokong kerajaan PR yang walaupun beberapa bulan memerintah sudah pun menjalankan penjimatan belanja tanpa pembaziran hanya yang perlu ,menolak pejabat baru,kereta baru dan lain-lain yang kerap berlaku jika parti lawan mesti semua baru ! Naikkan gaji guru KAFA bukan naik harga minyak ! Banyak lagi sedang diusahakan semua demi keperihatinan pada rakyat bukan membebankan rakyat.Cadangan dan pelaksanaan tindakan jangka pendek dan panjang untuk sejahterakan rakyat Pulau Pinang tanpa pilih bulu dan kulit,bantuan pelajaran untuk yang miskin dan pendapatan rendah ,juga membongkar penyelewengan kerajaan lepas yang banyak pembaziran berjuta-juta ringgit untuk projek yang kelam ,yang meragukan dan tidak telus.

Beliau juga berharap dapat memantau,memandu Pulau Pinang menuju kejayaan bersama dengan rakyat mencapai janji-janji PRU-12 oleh PR agar kejayaan membasmi kemiskinan,bantuan perumahan bagi yang tidak berumah juga kebajikan sekelian marhaen dan lain-lain lagi. Semoga rakyat Pulau Pinang sejahtera di bawah Pakatan Rakyat.

Wassalam.

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011