TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Friday 13 June 2008

Polis Kata Protes Bazir Masa ?


Salam sejahtera

Ketua polis Kuala Lumpur, Muhammad Sabtu Osman memberi amaran demonstrasi protes harga minyak naik tiada permit dan beri amaran jangan adakan protes kerana membazir masa polis dan tidak 'molek' ! Mamat PDRM ni seperti tidak berotak cakap terhadap demonstrasi rakyat yang tertindas dan tertekan oleh kerja gila kerajaan Umno/BN dimana itu adalah hak asasi individu,menunjuk emosi kita terhadap ketidakadilan yang zalim terhadap rakyat konon tidak 'molek' !

Dimana mamat ni belajar tunjuk perasaan bantah harga naik dan membebankan rakyat tidak molek dan membazir masa polis ? Bila keadaan perlu membantah dan protes maka itu adalah hak rakyat yang dizalimi dan protes itu bukanlah dari geng-geng kaki pukul atau oleh penjenayah kongsi gelap ,yang mahu menghuruharakan ketenteraman awam. Lebih malang rakyat Malaysia kerap dilayan seperti binatang berdemonstrasi dengan sepak terajang,pukulan dan pancutan air asid ! Walau aman dan teratur macam mana pun kerap diprovoke oleh polis dan agen-agen mereka.

Berfikiran terbuka dan profesional adalah amat baik untuk menaikkan kembali imej polis yang terjejas teruk setelah dibawah pemerintahan diktator tua selama 21 tahun yang mengajar mereka menjadi sepertinya,jadi orang suruhan dan kakipukul ! Masihkah ingat bagaimana imej polis dahulu yang amat dihormati rakyat yang terkenal kuat displin dan berhemah tinggi tetapi sejak dibawah pemerintah drakonian yang bijak memfitnah dan putarbelit maka imej polis Malaysia merudum teruk.

Hak dan kebebasan bersuara rakyat yang cintakan kedamaian tidak perlu disekat,diugut dan amaran tidak 'molek' yang sudah basi kerana rakyat Malaysia sangat berdisiplin hanya kerapkali pihak polislah yang memulakan provokasi seperti diBatu Buruk juga demontrasi penyerahan memorandom 'bersih' di parlimen yang sungguh memalukan keprofesionalism polis,janganlah polis nanti dituduh kuda tunggangan pemerintah zalim dan menjadi alat parti sahaja !

Ingatlah rakyat membayar gaji polis jadi berjasalah pada rakyat juga bukan pada pemerintah korup demi menjaga maruah diri kerana sumpah setia polis juga menjunjung nama Allah dan Muhammad diatas kepala akan menjadi sia-sia saja , janganlah mengajar rakyat Malaysia menjadi ganas seperti diKorea,Jepun,beberapa negara Eropah juga lain-lain negara yang mana rakyat telah mengganas akibat keganasan polis sendiri,moga polis Malaysia naikkan kembali imej profesional mereka agar rakyat kembali menghormati mereka,bukan dengan merapu seperti tidak berkelayakan molek atau tidak berdemonstrasi untuk keadilan!
Wassalam

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011