TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Sunday 8 June 2008

Mansuhkan ISA !



Salam sejahtera

Syabas dan simpati pada keluarga mangsa tahanan ISA dan para peserta gerakan mansuhkan ISA (GMI) mengadakan demonstrasi dan perarakan aman didepan kem tahanan Kamunting sama sehari dengan sambutan hari Keputraan DYMM Yang DiPertuan Agung. Disertai oleh lebih 1000 orang termasuk para pemimpin Pakatan Rakyat Perak dan Selangor yang bermula dari masjid Kamunting berarak sejauh 2 km dengan membawa spanduk anti-ISA dan ratusan lilin dimalam gelap dengan hujan rahmat renyai-renyai membasahi bumi.

Pihak berkuasa memberi tempoh 15 minit untuk ucapan anti-ISA dan kesan serta kezaliman melampau tinggalan penjajah Inggeris yang masih dianuti pemerintah Umno-BN,lebihkurang 70 mangsa masih ditahan termasuk 8 orang yang dituduh tanpa bukti dan perbicaraan atas tuduhan terlibat dengan Jemaah Islamiah ,salah seorang akan menyambut genap 6 tahun diminggu hadapan !

Tidak terasakah sanubari pemimpin-pemimpin Umno-BN dengan menahan tahanan tanpa bicara dan bukti adalah menentang tata hak asasi kemanusiaan malah cukup menentang hukum agama Islam !

Sampai bila akan mereka ditahan ? Apakah tidak ada perikemanusiaan membiar keluarga tahanan tanpa ketua keluarga mereka ,bapa-bapa mereka ,jauh dari membelai anak-anak dan isteri tanpa kasihsayang ? Sanggupkah menjawab dihadapan Rabbul Jalil diMahsyar kelak akan kezaliman ini ?


Syabas juga pada kerajaan Perak dan Selangor yang perihatin memberi bantuan penginapan dan pengangkutan pada rombongan keluarga mangsa ISA,juga pada YB ADUN Titi Serong atas posting beliau yang dipetik juga disini, moga Allah swt memberi kemenangan pada yang hak,wassalam

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011