TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Tuesday 22 April 2008

Satu Harapan Kebebasan Untuk Media Di Malaysia

Salam sejahtera,

Di harap menteri dalam negeri Dato' Seri Syed Hamid Albar mengotakan apa yang diucapkan sebagai kebebasan media diMalaysia , janganlah pula menjadi teruk seperti pernah berlaku dulu oleh bekas menteri penerangan yang berhujah dengan Al Jazeera dengan bahasa tongkang Inggerisnya yang entah dimana dipelajarinya ! Juga menteri penerangan kini Dato’ Ahmad Shabery Chik yang tidak kurang atau lebih seiras dengan tahap menteri yang lalu, disebalik memberi masa untuk media (Blog) di RTM yang masanya amat pendek sependeknya , ibarat membuang air besar tempohnya !

Jika inilah tahap pemikiran menteri penerangan yang tiada keikhlasan nampaknya maka tak adalah bezanya dengan yang lama dulu, lebih baik dihentikan siaran Blog di tv itu langsung, amat menghairankan dikala media global menuju hala keterbukaan bebas kita di Malaysia mendapat menteri taraf dunia ketiga yang masih 'under development' atau mungkin dibawah tempurung lagi ,atau demi menjaga mangkuk nasinya !

Seperti kini heboh memperkatakan tentang memikir di'luar kotak' maka diharap menteri tersebut pun begitu. Media diMalaysia sudah lama teruk diperbodohkan dan menjadi tunggangan ahli politik pembelit pemerintah dengan pelbagai berita jijik lagi menjijikan tapi mungkin para pemberita dan editor mereka semua telah dipawahkan atau dikembirikan,menyebabkan mereka hanya tahu berkokok apa yang pemimpin kokok disamping mengampu dan membodek !

Kini media perlu berani berkata benar dan fikir diluar kotak atau tempurung walaupun kotak itu tidak besar ! Berkatalah benar walau ini akan menyebabkan kepala kamu dipenggal' begitulah lebihkurang satu hadis dari baginda Rasulullah saw. Atau mungkin mereka takut kehilangan tempat cari makan ? Apakah rezeki itu dari manusia seperti pembayar gaji majikan goblok ?

Rezeki dari Allah swt jua tapi caranya sahaja berlainan penyampaian ,harapan rakyat Malaysia yang lama dahagakan pemberitaan benar,jujur dan telus beramanah adalah besar,mudah-mudahan ada perubahan dengan kenyataan Dato' Seri Syed Hamid Albar demi kebaikan semua disamping memperbetulkan keaiban yang telah lama diputar oleh kebanyakkan media dokongan kerajaan BN kejalan yang benar, wassalam.

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011