TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Monday 28 April 2008

Keraguan Yang Terlampau

Salam sejahtera

Kebelakangan ini banyak sungguh kehebohan yang menimbulkan keraguan terlampau terutama pada yang anti-Pakatan Rakyat juga yang diatas pagar, hebohnya berbagai masalah,isu juga topik dari pada kes babi,DEB,hak ketuanan,pakatan antara pembangkang terhadap Umno/BN,negara Islam,kenaikkan harga barangan dan berbagai isu yang memang berpunca dari BN sengaja sicipta untuk menimbulkan keraguan ! Ini semua demi mempertahankan parti yang kian mereput dan hilang sokongan.

Pada yang kurang menyiasat dan mendalami isu-isu tersebut akan menimbulkan kebencian malah akan menuduh Pakatan Rakyatlah punca segalanya ! Dari harga barang naik sampailah penolakkan 'negara Islam' untuk menjadi modal menghuruharakan PR demi survival Umno/BN ! Jika dikaji kebanyakkan isu semuanya dimulakan dan disebabkan kerakusan serta tamak haloba kerajaan Umno/BN dimana dalam menyeleweng serta merompak apasaja dari harta negara sampai kepangkat dan kuasa mereka meninggalkan 'najis' akibat kemungkaran dan kegelojohan mereka !

Tapi semua isu-isu ini dialihkan pada Pakatan Rakyat yang baru saja mengambil tampuk pemerintahan dibeberapa negeri yang tidak sampai pun setahun jagung ! Selama lebihkurang 50 tahun perompakan,rasuah,penyelewengan,salahguna kuasa dan kronisma tidak menjadi hal pun pada semua melainkan sebahagian pembangkang sahaja yang kerap menyoal segala tindak tanduk rakus sang pemerintah bernama Umno/BN ! Disebalik bertopengkan slogan konon untuk membela Melayu,Islam juga pertahankan 'ketuanan' serta DEB mereka dengan tamak mengkayakan diri,keluarga dan kroni disamping menyonglap harta khazanah negara daripada kontrak,projek sampailah bukitbukau,balak dan hasil bumi seperti minyak (Petronas) tanah-tanah dan galian lain, memfaraidkan sesama mereka seperti harta pusaka makbapak mereka tapi bijak menyeleweng sambil mengalih perhatian kepada pembangkang !

Pada yang tidak berfikir dan mungkin dunggu mereka akan percaya apasaja kerajaan Umno/BN laporkan tanpa menyiasat disamping berbagai anggapan tidakbaik dan buruksangka pada pemimpin-pemimpin PR daripada ada agenda sendiri sampailah kepada penolakkan dasar dan 'negara Islam' juga bersekongkol dengan parti anti-Islam ! Berbagai tuduhan tanpa bukti dilemparkan akibat taksub dan terlalu yakin akan fitnah Umno/BN untuk memburukkan semua pemimpin PR !

Jika mereka ini yang taksub,benci dan berburuk sangka boleh fikir secara rational maka tidaklah timbul pelbagai anggapan dan tuduhan yang memburukkan PR dan akan nampak siapakah dalang dan pengkhianat sebenar ! Kecurigaan tidak berasas pada PR juga pemimpinnya hanya timbul akibat lama disogok berita-berita dari media arus perdana yang sangat bias dan berniat jahat,media ini semua diperalatkan Umno/BN untuk menyebarkan propanganda dan berita fitnah memburukkan pembangkang yang kerap kali tanpa bukti hanya untuk menutup kebejatan mereka !

Berbaik sangka sesama Islam amat digalakkan agama kerana tanpa itu hanya akan membawa kepada dosa dan keburukkan diri saja ,akan rosaklah kewibawaan diri juga mencalarkan keimanan ,didunia ini kita mencari kebaikkan dan keredhaan Allah swt sahaja dimana akan dikira baik atau jahat niat seseorang,beramal makruf dan nahi mungkar,buanglah kebesaran dan keegoan duniawi dan buruksangka demi menuju alam akhirat yang kekal ,wassalam

1 comment:

kashoggi al-islam said...

takbir!!hidup islam!!!by the way good article....


-ariff

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011