TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT

Wednesday 7 May 2008

Raja Petra Berdarah Raja Berjiwa Rakyat


Salam sejahtera
Lahirnya seorang lagi wira negara demi menegak kebenaran menentang mungkar menyebabkan dituduh dan ditahan dipenjara Sungai Buluh dengan akta menghasut, dalam menentang sebuah kerajaan yang serba boleh ! Serbaboleh dalam menutup segala nanah rasuah dan salahgunakuasa,tindakan tanpa perikemanusiaan serta akta zalim ISA,menyonglap khazanah negara sesama kroni ,memfaraid segala kepentingan duniawi dan lain-lain lagi.

Raja Petra Kamarudin kerabat diraja berdarah rakyat cekal menghadapi fitnah dan khianat pembodek sebuah parti korup yang cuba menutup kebejatan dan angkara musibat pemimpin mereka dari dibongkar olehnya, tekanan demi tekanan dari pelbagai cara dan sudut dihenyak kepadanya tapi dia biasa saja melawan arus khianat itu semua berbekalkan kecekalan,kebenaran dan keperihatinan !

Dan terkini tanpa ada alasan konkrit hanya dengan seruan pembodek Umno PJ supaya tindakan diambil keatasnya mereka mengunakan akta menghasut konon boleh membawa bahaya pada ketenteraman awam dan negara ! Tapi jangkaan mereka akan meleset kerana ini boleh melibas mereka balik dengan terdedahnya skandal yang cuba diolah berbagai rupa bentuk dan karya . Dunia memberi tumpuan khas bila penganiayaan ini tersebar keseluruh maya, blogger pertama teraniaya dituduh akta menghasut kini didalam penjara !

Sokongan padat dari rakyat marhaen bukan saja dari Malaysia malah juga sedunia memberi sokongan terhadap perjuangan demi kebenaran dengan prinsip tanpa kompromi,sehingga beliau menolak untuk dijamin padahal sumbangan penyokong mencecah lebih RM24,500 dalam masa yang amat singkat untuk menjaminnya , tapi beliau memilih penjara dari dijamin atas prinsip melawan ugutan pihak berkuasa, prinsip kelantangan bersuara walau dizalimi atau digertak oleh sang pemerintah yang tak bertamadun !

Kini nama beliau akan tercatat sebagai salah seorang wira negara dalam sejarah Malaysia moden menentang arus sebuah regim rasuah penindas dan zalim, dengan bertopengkan akta hasutan dan pelbagai akta hutan lagi termasuk ISA mereka mungkin mengagakkan semua pekung boleh dibendung tapi mereka lupa Allah swt lagi maha adil dan maha kuasa, dengan menahan Raja Petra atas akta hasutan ini akan menyemarakkan lagi kebencian rakyat terhadap kerajaan kini yang akan terus menjunamkan mereka dengan cepat lagi tiba PRU-13 nanti insyAllah,wasalam

No comments:

BERSIH 3.0- 28 April 2012 DATARAN MERDEKA

BERSIH 2.0 - 9 JULY 2011